Застосування проектної технології вчителя образотворчого мистецтва

Метод проектів на уроках образотворчого мистецтва


Не сама дитина має пристосовувати себе до наших методів, а навпаки: наші методи мають бути пристосовані до кожної дитини.
Саме метод проектів дає можливість залучити кожну дитину, незалежно від її інтелектуальних можливостей, до процесу творчості, побачити в ній те добре, що: до цього часу, можливо, ніхто не помітив. Уроки образотворчого мистецтва, є найблагодатнішим грунтом для засіву зерен добра в дитячі душі. Дитинство - пора особливо сприятлива до краси. Дитячі яскраві враження зберігаються на все життя. Адже саме в дитинстві очі широко і з цікавістю дивляться на світ, а душа чиста і безпосередня. І все життя, всі творчі відкриття попереду. Цей фактор мусить стати в основі методу проекту для самого вчителя, а вже потім потрібно шукати, які проблеми є у дитини, що їй важко дається. Тоді перетворювати проблему на проект. І не потрібно шукати проблем - вони скрізь. Потрібно лише з’ясувати, яка проблема для дитини, в даний момент, потребує нагального вирішення. Але це мусить бути ініціатива учнів. У випадку , якщо вчитель сам хоче скерувати роботу в потрібному руслі, то потрібно переконати своїх вихованців, «зачепити» за живе, щоб йому повірили, що їх участь у цьому проекті конче необхідна. Робота учнів над проектом самостійна, парна, групова. Вчитель перетворюється на організатора, свою роботу переорієнтовує на різні види самостійної діяльності. Робота учителя в проекті - це діяльність від «усього серця». А хіба може бути по - іншому, чи може не принести своїх плодів те, у що вкладено душу?
Якщо уважно прочитати пояснювальну записку до програми з образотворчого мистецтва, де основним завданням курсу є формування культури людських почуттів, як найсильніших - любові, доброти, милосердя через сприймання творів мистецтва, а вже потім - відчуття кольору, лінії, ритму і т. д.,то мимоволі виникає питання, як не перетворити храм душі дитячої у вертеп розбійників? Що протиставити ідеологічній диверсії, міщанському обивательству, що обрушилось на наших дітей, їх тендітні душі? Саме це спонукало до створення навчально - виховного проекту «Лікуймо наші душі зачерствілі». Працюючи в рамках проекту, співпрацюю з іншими вчителями, які викладають певний предмет. Кожен урок образотворчого мистецтва спрямований на виховання любові до Людини, природи. Адже ми повинні відбудовувати те, що нищилось протягом тисячоліть, відроджувати духовність нації, знайомити учнів з культурним надбанням предків, що сприятиме духовному розвитку кожної дитини.« Лише велика любов вчителя до своєї професії, до дітей може покликати учнів до творчості. І вчитель мусить почати з себе - зайнявшись очищенням свого духу, відчувши радість духовного перетворення. Тоді йому зможуть повірити діти...» - вказав М.Реріх ще в далекі 30-роки минулого століття. То хто, як не ми, вчителі образотворчого мистецтва, зможе протиставити невігластву знання про Красу. Знайомлячи своїх учнів із кращими витворами вітчизняного та зарубіжного мистецтва, вчитель зобов’язаний виховувати в своїх вихованців хороший смак та витончену свідомість, вчити, творити, ушляхетнювати життя, шукати красу в буденності і нести її дітям - у цьому покликання вчителя образотворчого мистецтва. Врахуймо, що кардинально помінялись підходи до педагогічної науки. Лозунг «Знання -сила» став неактуальним, поступився місцем знанню стосунків, стосунків людини з людиною, природою, з самим собою. Всім відомо, що інформація з часом старіє і стає неконкурентоспроможною, а знання стосунків завжди залишаються поза конкуренцією.
Проектна технологія - це те, що знаходиться між завданням і результатом. А між ними комплекс різноманітних прийомів, які тісно переплітаються з постійними розмірковуваннями, що сприяє вихованню комунікативної культури учня, спонукає краще пізнавати свій внутрішній світ, вчить жити разом. Вдосконалення культури спілкування надзвичайно важливе для аналізу художніх полотен. Проект - місце для висловлювання думок, та обміну ними. Кінцевим результатом діяльності у проекті має бути не виконаний малюнок, майстерно виліплена фігурка чи створена мультимедійна презентація, а зміна у розвитку учня. Саме тому вчителю на сучасному етапі потрібно перебудовувати свою діяльність. Адже наших учнів в майбутньому ніхто не запитає, хто був у них учителем з того чи іншого предмету, а от, коли хтось з них , не дай Боже, оступиться, то всім стане відомо, що дитині не поталанило з учителями, бо не знайшлося жодного, хто б проклав стежину до її серця. А я думаю, що людина, яка любить мистецтво, що розуміє його не може вирости злою, здатною на злочин.

Комментариев нет:

Отправить комментарий