Робота з графічним редактором Paint

Створення графічної композиції за уявою «Буковинська хата» в програмі Paint

Тема: Створення графічної композиції за уявою «Буковинська хата» в програмі Раіпі.
Мета уроку: поглиблення просторової уяви учнів, розвиток творчої фантазії, удосконалення навичок практичного використання комп’ютерної графіки.
Виховна мета: сприяти поглибленню інтересу до предмета, вихованню в дітей любові до прекрасного, до рідного краю, своєї Батьківщини.
Обладнання та матеріали: комп’ютери, ілюстрації, репродукції картин, музичний супровід.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
І.  Привітання. Організація класу.
II. Повідомлення теми та мети уроку.
Юні друзі! Всі ми дуже любимо мріяти, і в кожного з нас є своя мрія. Наші мрії та фантазії можна передати літературним твором, музикою, танцем, і, звичайно, малюнком.
Малюючи свої мрії, ми переживаємо певні емоції, намагаючись виразити себе, донести до людей свої думки, помисли та враження.
У кожної людини є особливе місце на землі. У природі все неповторне: і повітря, і трава, і дерева і ми з вами так само є частинкою природи.
На наших уроках з образотворчого мистецтва ми багато малюємо, створюємо композиції, ліпимо, вчимося спостерігати, передавати свої враження та почуття, пізнаємо світ, відтворюючи його в своїх роботах, спілкуючись та обговорюючи щось своє особисте.
Сьогодні на уроці ми будемо малювати нашу місцевість, наші рідні краєвиди, ті місцинки на землі, де нам добре і затишно, що є нашим оберегом від народження - це буковинська хата. В такій хаті народився, жив і творив І. Миколайчук, відомий український режисер, неординарний митець, житель нашого села. Ми спробуємо поєднати елементи архітектури з навколишнім середовищем. І допоможе нам в цьому наш любий помічник - комп’ютер. Використовуючи програму Paint, ми навчимося передавати стилізовано форми народної архітектури, удосконалимо навички зображення предметів, пейзажу засобами комп’ютерної графіки, навчимося передавати красу і неповторність культурної спадщини нашого народу.
Українська хата - це колиска нашого народу, де творилася його журавлина доля, де зростали, мужніли, одружувалися, народжували та ростили дітей, передаючи їм свої таланти, вміння, культуру та традиції, тут вчили їх співати, танцювати і малювати, тут і залишали цей світ, щоб поступитися місцем прийдешнім поколінням з вірою про кращу
... Українську хату можна порівняти з цілим світом, де домівка - земля, стіни - гори і ліси, а стеля - небо з зірками.
Своє походження народне житло веде від трьох первісних коренів: степової землянки, печер, карпатського куреня. Деревина, солома і глина стали основними
будівельними матеріалами та сировиною для виготовлення предметів побуту селян, водночас створювалися шедеври побутового мистецтва (як ми зараз називаємо). Архітектура буковинської хати багатобарвна. Білі стіни, ультрамариновий контур, коричнево-червона призьба, золотиста або охриста стріха внесли в колористику села свою оригінальну і неповторну гаму, яка доповнювала кольори землі і буйної зелені.
Хата - мов писанка: біла, сяюча, ласкава; вона і в негоду зберігала на своїх стінах відблиск сонця.
... Образ народної оселі пов’язується в нашій пам’яті з дитинством найвидатніших діячів української культури: Івана Яковича Франка, Тараса Григоровича Шевченка, Ольги Кобилянської, Івана Миколайчука, адже саме хата була колискою українських геніїв, а також ми можемо спостерігати українську хату в роботах відомих класиків малярства: Васильківського, Шевченка, Шевченка, Яблонської.
Та давайте повернемось в сьогодення, сучасний світ не менш цікавий і мальовничий. Тільки сучасне життя вимагає від нас реалізму, конкретизації, практичності, високої межі естетичності.
Прогрес торкнувся і мистецтва, вивівши його на зовсім інший рівень створення та сприйняття витворів людської діяльності. Мистецтво стало багатогранним, спектр людської фантазії вже давно вийшов за рамки звичайного малярського полотна. Матеріали та інструменти створення сучасних шедеврів сягають за межі фантастики. На зміну крейди, фарб та пензля прийшли складні технічні засоби та високорозвинені технології. Зараз ми маємо змогу використовувати на уроках образотворчого мистецтва ці доробки людського розуму, поєднати таке різне на перший погляд.
Всі вже здогадалися з чим ми зараз будемо працювати. Вірно з комп’ютерами. Тож давайте поринемо у світ сучасної комп’ютерної технології і насолодимося краєвидами рідного краю. (Перегляд пейзажів).
А зараз використовуючи інструменти палітру, які в нас є в програмі Paint, спробуємо створити образ нашої буковинської хати, схиляючись до навколишнього середовища. Але перед тим, як ви будете працювати над завданням, пропоную Вам невеличкий тест на знання матеріалу з попередніх уроків.
III. Актуалізація опорних знань
Тестове завдання.
1.  Мистецтво будівництва, проектування та спорудження будівель.
    а) декоративно-ужиткове мистецтво;
     б) архітектура;
    в) скульптура.
2.  Зовнішній художньо-облаштований вигляд будівлі.
     а) інтер’єр;
     б) фокстер’єр;
      в) екстер’єр;
3.  Наука про закони збереження предметів на площині відповідно до скорочень
розмірів.
     а) перспектива;
    б) креслення;
    в) геометрія;
4.   На якому з перерахованих планів художники використовують найяскравіші кольори та відтінки?
    а) середній;
     б) передній;
    в) задній.
5.  Точка, в яку сходяться всі лінії побудови перспективного скорочення.
    а) точка розходження;
     б) точка сходження;
    в) основна точка.
Добре, давайте поглянемо, як оцінив ваші знання наш мудрий помічник.
Отже ...
IV.       Фізкультхвилинка.
А зараз відпочинемо від розумової праці і проведемо фізхвилинку.
Молодці, гарно відпочили; ваш настрій покращився. Тож давайте передамо його в ваших роботах. Перед тим, як приступити до створення власних композицій, швиденько нагадаємо, що саме ми будемо використовувати для виконання графічної композиції за уявою «Буковинська хата» в програмі Paint.
V.   Виконання роботи.
Повторення етапів та засобів виконання роботи;
1.   Для того щоб малювати я використовую панель інструментів, яка знаходиться зліва у вікні і палітру кольорів, яку можна змінити і підібрати подібний колір.
2.   Можна скористатися командою меню для деяких деталей малюнка. Це такі команди як:
а) меню —► малюнок —► повернути зліва направо, зверху вниз або під кутом;
б) малюнок або фрагмент малюнка можна розтягнути по ширині і довжині;
в) фрагменти можна копіювати.
3.  Для більш точнішого зображення на екрані можна вибрати масштаб більший ніж 200 відсотків. Меню —► вид —► масштаб 400% або 600% і тут вид —► масштаб —► показати сітку.
4.     Для     виконання малюнка використовуємо : олівець або пензлик. Пензлик можна вибрати круглий, квадратний і в формі пера різних розмірів. Заливка заливає замкнутий простір одним кольором.
5.Зайвий елемент ми можемо виділити і стерти кнопкою delete. Виділяти можна як прямокутною так і довільною формою.
6.  Для розфарбування ми використовуємо додаткову палітру кольорів, відтінок можна зробити світліший чи темніший, або створити цікаві пастельні кольори.
7.  В програмі Paint можна створювати візитки і листівки.
8.  Якщо якась команда не активна, то ми міняємо інструмент на інший. Меню —► інструмент.
9.  Якщо щось не вдалося то ми маємо можливість підкорегувати наш малюнок, або взагалі очистити поле: малюнок очистити. Ще для корекції користуємось резинкою.
2) Створення графічної композиції.
VI.       Підведення підсумків уроку. Аналіз дитячих робіт.
Отже, на сьогоднішньому уроці ми навчилися поєднувати елементи архітектури з навколишнім середовищем, удосконалили свої вміння в комп’ютерній графіці. Всі ви гарно попрацювали, досягай певних результатів. Тож давайте визначимо кращі роботи. Вони у нас виявилися в учнів ...
А чи не хотілося б вам поділитися своїми враженнями від уроку:
Що для вас було цікавого?
Чим були захоплені?
Чи досягли ви своїх цілей?
Що ви хотіли передати своєю роботою?
1.    Малювання на комп’ютері - це так цікаво і захопливо, що час непомітно спливає, урок завершується, а малювати ще хочеться і хочеться.
2.    Для мене дуже важливо те, що мені вдалося опанувати програму Paint за короткий час і переді мною відкрилося так багато можливостей проявити свої здібності. І саме основне те, що такий мудрий комп’ютер слухається мене і виконує всі мої команди.
3.    Комп’ютер дає можливість малювати швидше, якісніше і точніше. Малюнки можна роздрукувати різних розмірів і форматів що є дуже зручно і необхідно в наш час.
4.    Створеним малюнком або листівкою на комп’ютері ми можемо за лічені секунди привітати наших друзів за допомогою електронної пошти.
5.    Ми також маємо можливість милуватися шедеврами мистецтва всього світу за допомогою Інтернету.
6.    Мені подобається переглядати і використовувати малюнки, які вже є в пам’яті.
7.    А мені найбільше сподобалось працювати з кольором використовуючи додаткову палітру.
8.    Малюючи композицію «Буковинську хату» я думала про свою рідну домівку і природу, яка оточує нас повсякчас і надихає нас творити добро.
9.    Малюючи пейзаж «Буковинської хати» я відчув наскільки дорогий і милий мій рідний край, моя Батьківщина. І я буду намагатись берегти і примножувати цю неповторну красу і багатство.
VII. Заключне слово вчителя.
Любі, діти! Дякую вам за вашу працю і творчість. Ви всі дуже розумні і талановиті.
Бажаю вам ніколи не зупинятись на досягнутому, розвивати свої здібності і таланти,
повсякчас творити красу і дарувати її людям - від цього ваша душа наповниться
світлом і добром.

Комментариев нет:

Отправить комментарий